Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

Oost Begroot 2022 | Watergraafsmeer - Planindienfase

Terug naar overzicht
Dit plan is door naar de haalbaarheidstoets

WaterSpeelMeer

Door: Gebruiker verwijderd
23 januari 2023

Een speel buurtkaart gemaakt door jongeren waarin staat wat er in Watergraafsmeer gebeurt op het vlak van sport spel en recreatie

Watergraafsmeer blijft groeien en is een aantrekkelijke woonplaats voor gezinnen met kinderen. Als hippe, dynamische wijk zijn er diverse initiatieven voor jongeren die onontdekt lijken door de lokale bevolking. Behalve de enkele berichten op sociale media is er geen samenhangende informatiebron over waar en wat er gebeurt op het gebied van cultuur, sport, spel en recreatie. Mijn idee is om lokale jongeren te helpen een kaart te maken van alle plaatsen met sport en spel activiteiten in de buurt.
In het tijdperk van mobiele technologie en Google wil ik een waardevol lokaal product creëren - gemaakt door jonge inwoners voor hun leeftijdsgenoten en de bredere gemeenschap - dat Watergraafsemeer vertegenwoordigt vanuit hun eigen perceptie.
De kaart zal in drie formaten worden uitgebracht:
  • Een poster, die in een (kinder) kamer kan worden opgehangen en op eigen wijze kan worden ingekleurd en afgewerkt.
  • Zakformaat
  • Digitale versie - website
De gedrukte kaarten zullen gratis worden verspreid in de winkels en openbare voorzieningen van de wijk. 
De digitale inhoud zal in categorieën worden ingedeeld en voortdurend worden bijgewerkt. Gebruikers kunnen meer informatie vinden over plaatsen, suggesties voor wandelingen, foto's, enz.
Mijn idee is om te werken met 10 - 12 kinderen uit de buurt (11 - 14 jaar), die in een reeks van 5 workshops het ontwerp maken en de inhoud van de kaart samenstellen.
Het team van jongeren zal:
  • alle groene ruimten en recreatiegebieden, gemeenschapstuinen, in kaart brengen, 
  • sport- en culturele activiteiten markeren
  • initiatieven in verband met het groen en het schoonhouden van de wijk
  • de kaart zelf ontwerpen (onder begeleiding van een plaatselijke kunstenaar)
  • verschillende routes testen en beschrijven
  • aanvullende informatie verzamelen over specifieke evenementen, foto's en interview maken
Door deel te nemen aan dit project leren jongeren de beginselen van het in kaart brengen en ontwikkelen ze hun creativiteit, technische vaardigheden en sociale betrokkenheid.
De kaart wordt een origineel communicatieplatform voor lokale sociale en zakelijke organisaties en initiatieven. 

Argumenten

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren